Loading...

Fra data til BI-løsning – leverer BI-teamet det, brugerne drømmer om?

Dialogen mellem databrugerne og BI-afdelingen kan til tider være vanskelig, og det er ikke altid, at brugerne føler, at de har den BI-løsning, de skal bruge. Vi giver dig her opskriften på, hvilke behov der skal afdækkes, så man sikrer, at brugerne får netop den BI-løsning, de har drømt om. Kravspecificering af en BI-løsning er [...]

2018-07-26T11:21:11+00:004. juli 2018|

Self-Service BI – hvad betyder det for forskellige brugere?

Mange BI-afdelinger står i et dilemma, hvor presset for Self-Service BI er stort, og ressourcerne til at understøtte det er knappe. Self-Service (selvbetjening) som begreb har i de seneste år været et stort fokusområde for mange BI-afdelinger. Der er et stort ønske om at gøre brugerne selvhjulpne og dermed give dem hurtigere og mere [...]

2018-07-26T11:22:22+00:0028. juni 2018|

Kapacity hjælper Coloplast med nyt Microsoft Azure Analytics-miljø til fremtiden

Coloplasts nye datamiljø er placeret i skyen, og mulighederne med Azure giver fleksibilitet, transparens og værdifuld indsigt i hele organisationen. Det danske medicinalfirma Coloplast, der laver innovative plejeprodukter til mennesker med intime helbredsudfordringer, er kendt af de fleste. I jagten på at bevare produktive kundeforhold har Coloplast migreret fra et on-premise Data Warehouse og Business [...]

2018-06-21T12:12:24+00:0021. juni 2018|

Customer Retention: Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?

En ny kunde koster fem gange så meget som at fastholde en nuværende. - derfor bør du fokusere lige så meget, hvis ikke mere på at fastholde dine nuværende kunder fremfor at få nye. I et marked med mange ensartede produkter og stor konkurrence betyder et fald i antallet af kunder, der forlader virksomheden [...]

2018-06-18T15:46:55+00:001. juni 2018|

Kundeværdi: Sådan beregner du Customer Lifetime Value

Hvad tjener du i virkeligheden på dine kunder? Få svaret lige her. Customer Lifetime Value (CLV) er en måling af fortjenesten på en kunde i løbet af hele forholdet mellem kunden og virksomheden. CLV kan beregnes på hver enkelte kunde, men det er mere almindeligt at beregne en gennemsnitlig CLV for f.eks. et særligt [...]

2018-10-19T14:00:45+00:0031. maj 2018|

Kapacity er IBM Analytics Partner of the Year

Kapacity blev kåret til IBM Analytics Partner of the Year ved IBM Business Partner Summit 2018, som blev afholdt den 29. maj i Tivoli. IBM's begrundelse for at give den fornemme pris til Kapacity var: "Kapacity har været blandt de første i verden til at tage Planning Analytics on Cloud til sig og har evnet [...]

2018-05-30T11:38:16+00:0030. maj 2018|

#CloserToTheCloud: Kapacity hjælper TV2 med data til storytelling

To danskere er på vej mod toppen af Mount Everest i et forsøg på at blive den første dansker, der når toppen uden ekstra ilt. Kapacity hjælper TV2 med opsamling og analyse af data, som gør TV2 i stand til at finde historierne, der ligger gemt heri. To bjergbestigere, Jakob Urth og Rasmus Kragh, er [...]

2018-05-18T13:42:27+00:0018. maj 2018|

Checkliste: Data, du skal bruge til Customer Churn Prediction

Skal du kigge på Customer Churn Prediction? Så få overblikket med vores checkliste over relevante data, som skal bruges for at lave en statistisk beregning af risikoen for Customer Churn. Kapacitys Churn Prediction løsning Buzzard er opbygget til at kunne modtage en række forskellige datatyper, hvor nogle dog er kritiske og nødvendige for, at [...]

2018-07-27T12:46:32+00:0010. april 2018|

Test hvor meget din virksomhed kan få ud af at arbejde struktureret med Customer Retention

Hvad skal du fokusere på; Nye kunder Customer Retention? Få svaret med vores test og bliv overrasket over, hvor meget ekstra på bundlinjen du kan få på at fokusere på dine eksisterende kunder.

2018-06-18T14:52:26+00:0022. marts 2018|