Test hvor meget din virksomhed kan få ud af at arbejde struktureret med Customer Retention

Hvad skal du fokusere på; at få nye kunder eller fastholde dem, du allerede har (Customer Retention)?

De fleste salgschefer, vil svare; ”begge dele” – men nogle gange er man nødt til at prioritere sine indsatser, og med denne test kan du få et dybere indblik i, hvad det vil give dig på bundlinjen med en fokuseret Customer Retention indsats.

Ved du, at det koster fem gange så meget at få en ny kunde, som det koster at beholde en eksisterende? Selvfølgelig gør du det – det står i alle lærerbøgerne, og alligevel viser gentagne undersøgelser, at de fleste virksomheder investerer flere penge i Customer Acquisition end i Customer Retention initiativer. Det kan skyldes, at det tidligere har været en kompliceret affære at forudsige, hvilke kunder der er på vej til at churne.

Med de rette værktøjer behøver det ikke længere være sådan, og du kan nu igangsætte din Customer Retention indsats baseret på data og sandsynligheder fremfor ren mavefornemmelse. Customer Acquisition og Customer Rentention hænger meget ofte sammen,  så når du skal tænke din rentention strategi, bør du samtidig kigge på, om du henter de rigtige kunder i din portefølje af nye kunder. Derfor bør du også følge Customer Lifetime Value (CLV), når du arbejder med rentention.

44%

44% fokuserer på nye kunder.

18%

18% fokuserer på eksisterende kunder.

På trods af det, viser tal fra Invesp, at 44% af virksomheder har større fokus på at skaffe nye kunder i forhold til at holde på de eksisterende. Kun 18% af virksomhederne har størst fokus på at holde på eksisterende kunder.

At sandsynligheden for at sælge til en eksisterende kunde er mellem 60 og 70% mod kun mellem 5 og 20% for en ny kunde understreger blot fornuften i at holde på sine kunder.

Der er altså ingen tvivl om, at der er god økonomi i lange kunderelationer – men hvor meget er det værd for dig?

Det kan du finde ud af med vores test, som ved hjælp af få parametre giver dig en indikation af, hvor meget ekstra bundlinje din virksomhed kan få ud af en fokuseret Customer Retention indsats. Testen tager kun få minutter at gennemføre og sætter forhåbentligt nogle tanker i gang.

Tag testen nu

Måske kunne det her også være interessant for dig:

  • Checkliste: Data du skal bruge til Customer Churn Prediction

Checkliste: Data, du skal bruge til Customer Churn Prediction

10. april 2018|0 Comments

Skal du kigge på Customer Churn Prediction? Så få overblikket med vores checkliste over relevante data, som skal bruges [...]

  • Test hvad du kan få ud af Customer Retention

Test hvor meget din virksomhed kan få ud af at arbejde struktureret med Customer Retention

22. marts 2018|0 Comments

Hvad skal du fokusere på; Nye kunder Customer Retention? Få svaret med vores test og bliv overrasket over, hvor meget ekstra på bundlinjen du kan få på at fokusere på dine eksisterende kunder.

  • Fra Customer Churn til Customer Retention

Sådan kommer du fra Customer Churn til Customer Retention

21. marts 2018|0 Comments

Hvis du kan minimere Customer Churn i din virksomhed, kan det ses tydeligt på din bundlinje. Men hvad skal der til for at vende Customer Churn til Customer Retention - og hvilke data har du behov for?

2018-03-26T12:41:10+00:00 22. marts 2018|