Skal du kigge på Customer Churn Prediction? Så få overblikket med vores checkliste over relevante data, som skal bruges for at lave en statistisk beregning af risikoen for Customer Churn.
Kapacitys Churn Prediction løsning Buzzard er opbygget til at kunne modtage en række forskellige datatyper, hvor nogle dog er kritiske og nødvendige for, at modellen kan forudsige Customer Churn, og andre blot vil give en højere nøjagtighed.
Generelt er det fint, hvis man har to års data til rådighed, men i nogle tilfælde, hvor der er meget store udsving i din kundeportefølje f.eks. på grund af store sæsonudsving eller opkøb, vil der være behov for mere.
De relevant data findes typisk i virksomhedens kernesystemer som kunde- og økonomisystemer, hvor kundernes transaktionshistorik er gemt i detaljer. Der kan også være meget relevant input at hente fra kundedialogen i e-mails eller call center samtaler – afhængig af hvilken type produkter, virksomheden sælger. Endelig kan der også for nogle virksomheder, som anvender sociale medier i dialogen med kunderne, være meget kundeforståelse af hente i netop kommentarer eller forespørgsler fra f.eks. Facebook.
I checklisten har vi taget udgangspunkt i de data, vi bruger, når vi laver Customer Churn Prediction med Buzzard, men indholdet af listen er relevant, uanset hvilken løsning du benytter.
For at skabe overblik er listen opdelt i kategorier:
- Transaktions- og produktdata: Dette er data som i detaljer beskriver de økonomiske transaktioner imellem kunden og virksomheden
- Profildata: Dette er specifikke data om kunden
- Markedsdata: Dette er data som f.eks. kan påvirke virksomhedens marked, sæsonudsving og lignende
- Marketingdata: Dette er data omkring de marketingtiltag kunden har været eksponeret for
- Konkurrentdata: Dette belyser virksomheden i et konkurrentperspektiv
- Virksomhedsdata: Dette er specifikke data omkring virksomheden
Få hele listen
Vi har samlet alle de specifikke data, som skal bruges til Customer Churn Prediction, i et lille ark. Du kan få arket med listen ved at udfylde formularen til højre.
Måske kunne det her også være interessant for dig:
Test hvor meget din virksomhed kan få ud af at arbejde struktureret med Customer Retention
Hvad skal du fokusere på; Nye kunder Customer Retention? Få svaret med vores test og bliv overrasket over, hvor meget ekstra på bundlinjen du kan få på at fokusere på dine eksisterende kunder.
Sådan kommer du fra Customer Churn til Customer Retention
Hvis du kan minimere Customer Churn i din virksomhed, kan det ses tydeligt på din bundlinje. Men hvad skal der til for at vende Customer Churn til Customer Retention - og hvilke data har du behov for?
Vil du forstå din kundegruppe bedre og se ind i fremtiden?
Sæt ind før dine kunderne forlader dig. Buzzard fortæller, hvilke kunder der snarest vil forlade dig, og hvilke karakteristika dine mest loyale kunder har.