Checkliste: Data, du skal bruge til Customer Churn Prediction

Skal du kigge på Customer Churn Prediction? Så få overblikket med vores checkliste over relevante data, som skal bruges for at lave en statistisk beregning af risikoen for Customer Churn.

Kapacitys Churn Prediction løsning Buzzard er opbygget til at kunne modtage en række forskellige datatyper, hvor nogle dog er kritiske og nødvendige for, at modellen kan forudsige Customer Churn, og andre blot vil give en højere nøjagtighed.

Generelt er det fint, hvis man har to års data til rådighed, men i nogle tilfælde, hvor der er meget store udsving i din kundeportefølje f.eks. på grund af store sæsonudsving eller opkøb, vil der være behov for mere.

De relevant data findes typisk i virksomhedens kernesystemer som kunde- og økonomisystemer, hvor kundernes transaktionshistorik er gemt i detaljer. Der kan også være meget relevant input at hente fra kundedialogen i e-mails eller call center samtaler – afhængig af hvilken type produkter, virksomheden sælger. Endelig kan der også for nogle virksomheder, som anvender sociale medier i dialogen med kunderne, være meget kundeforståelse af hente i netop kommentarer eller forespørgsler fra f.eks. Facebook.

I checklisten har vi taget udgangspunkt i de data, vi bruger, når vi laver Customer Churn Prediction med Buzzard, men indholdet af listen er relevant, uanset hvilken løsning du benytter.

For at skabe overblik er listen opdelt i kategorier:

  • Transaktions- og produktdata: Dette er data som i detaljer beskriver de økonomiske transaktioner imellem kunden og virksomheden
  • Profildata: Dette er specifikke data om kunden
  • Markedsdata: Dette er data som f.eks. kan påvirke virksomhedens marked, sæsonudsving og lignende
  • Marketingdata: Dette er data omkring de marketingtiltag kunden har været eksponeret for
  • Konkurrentdata: Dette belyser virksomheden i et konkurrentperspektiv
  • Virksomhedsdata: Dette er specifikke data omkring virksomheden

Få hele listen

Vi har samlet alle de specifikke data, som skal bruges til Customer Churn Prediction, i et lille ark. Du kan få arket med listen ved at udfylde formularen til højre.

  • Få checklisten her

    Få adgang til hele checklisten over data, du skal bruge til Customer Churn Prediction, ved at udfylde formularen:

Måske kunne det her også være interessant for dig:

2018-07-27T12:46:32+00:0010. april 2018|