Checkliste: Data, du skal bruge til Customer Churn Prediction

Skal du kigge på Customer Churn Prediction? Så få overblikket med vores checkliste over relevante data, som skal bruges for at lave en statistisk beregning af risikoen for Customer Churn.

Kapacitys Churn Prediction løsning Buzzard er opbygget til at kunne modtage en række forskellige datatyper, hvor nogle dog er kritiske og nødvendige for, at modellen kan forudsige Customer Churn, og andre blot vil give en højere nøjagtighed.

Generelt er det fint, hvis man har to års data til rådighed, men i nogle tilfælde, hvor der er meget store udsving i din kundeportefølje f.eks. på grund af store sæsonudsving eller opkøb, vil der være behov for mere.

I checklisten har vi taget udgangspunkt i de data, vi bruger, når vi laver Customer Churn Prediction med Buzzard, men indholdet af listen er relevant, uanset hvilken løsning du benytter.

For at skabe overblik er listen opdelt i kategorier:

Transaktions- og produktdata:

  • Kunde ID

  • Produkt ID

  • Transaktionsdato

  • Omsætning & mængder

  • Rabat/kampagnepris

  • Basis produktdata

  • Produktbeskrivelse

  • Produktkategori

Profildata:

  • Kunde ID

  • Demografi
  • Størrelse af husholdning​
  • Lokation

Markedsdata:

  • Vejr

  • Forbrugerindeks

  • Aktiekurser

  • Huspriser

  • Osv.

Marketingdata:

  • Kunde ID (Nøgle)
  • Web, POS, SoMe og App
  • Video, visninger, søgninger o.s.v​
  • Call-center, direct mail, Email

Konkurrentdata:

  • Distribution
  • Priser
  • Marketing/PR
  • Produkter
  • Osv.

Virksomhedsdata:

  • Brand score
  • NPS (net promoter score), TrustPilot, SoMe

  • Distribution
  • PR

Måske kunne det her også være interessant for dig:

  • Test hvad du kan få ud af Customer Retention

Test hvor meget din virksomhed kan få ud af at arbejde struktureret med Customer Retention

22. marts 2018|0 Comments

Hvad skal du fokusere på; Nye kunder Customer Retention? Få svaret med vores test og bliv overrasket over, hvor meget ekstra på bundlinjen du kan få på at fokusere på dine eksisterende kunder.

  • Fra Customer Churn til Customer Retention

Sådan kommer du fra Customer Churn til Customer Retention

21. marts 2018|0 Comments

Hvis du kan minimere Customer Churn i din virksomhed, kan det ses tydeligt på din bundlinje. Men hvad skal der til for at vende Customer Churn til Customer Retention - og hvilke data har du behov for?

  • Forstå din kundegruppe bedre

Vil du forstå din kundegruppe bedre og se ind i fremtiden?

10. oktober 2017|0 Comments

Sæt ind før dine kunderne forlader dig. Buzzard fortæller, hvilke kunder der snarest vil forlade dig, og hvilke karakteristika dine mest loyale kunder har.

2018-04-10T14:27:03+00:00 10. april 2018|