Kort om Kapacity

Kapacity laver kvalitetsløsninger baseret på førende software fra IBM Cognos, Microsoft, TARGIT og Datazen.

Vi dækker hele Danmark med 50 konsulenter og kontorer i København, Aarhus og Kolding.

Kontakt Kapacity

Kapacity A/S
E-mail: info@kapacity.dk

Telefon: +45 70 30 29 19

Customer Care: +45 70 30 29 19

Se adresser for alle vores kontorer her.

Tilmeld dig vores nyhedsmail

Advanced Analytics 2017-08-10T16:41:18+00:00

Advanced Analytics

Forstå dine data i perspektiv af morgendagen

Advanced Analytics er en særlig disciplin, der ved hjælp af algoritmer kan afsløre trends og hjælper dig med at være på forkant med udviklingen af din forretning.

Hvilket spørgsmål er vigtigst for dig at kende svaret på i relation til din forretning? Advanced Analytics kan ved hjælp af en lang række algoritme baserede teknikker hjælpe med at sætte spot på de aspekter af dit data, der kan hjælpe med netop det.

Hos Kapacity fokuserer vi især på Customer Analytics og Internet of Thing orienteret produktions analyse. Du kan læse mere om disse specifikke områder, og hente inspiration til hvordan det kan hjælpe dig herunder.

Vi forstår data og kan hjælpe dig med at navigere gennem den urskov af produkter og teknikker som kendetegner Advanced Analytics.

Det er vigtigt for os, at du som kunde får hurtig værdi af dine Advanced Analytics initiativer. Vi har derfor udviklet Kapacity Buzzard – som er Advanced Analytics framework. Nemt og simpelt – læs mere om Buzzard her.

Advanced Customer Analytics

Hvad dine data i virkeligheden fortæller om din kunderelation, og hvordan du kan bruge den viden til at styrke din forretning.

I et marked hvor „disruption“ er det nye sort, og grænserne mellem de gengse industrier blødes, er en ting sikkert og vist.
Kunden er i centrum og forståelsen for, hvordan den enkelte kunde vil behandles er essentielt. At give en kunde den behandling, som passer til den enkeltes kontekst giver loyalitet, og loyalitet er det bedste panser mod nye konkurrenter samt giver mulighed for vækst.

Som virksomhed er guleroden i øget forståelse for dine kunders adfærd, at dine resourcer kan prioriteres bedre. Hvilken værdi vil det have for dig at vide, om din kunde bruger hele eller kun 10% af sit budget hos dig, om din kunde er en kunde i udvikling eller afvikling, og hvilke parametre er vigtigst for dig at kunne måle på i forhold til at drive adfærden i den ønskede retning?

Data er krumtappen i at optimere relationen til dine kunder. Data i den kontekst spænder fra traditionelle faktureringssystemer til alle andre data fra interaktionspunkter på hele kunderejsen.

Advanced Analytics anvender metoder og modeller til at beregne sandsynligheden for fremtidige udfald. Når disse sættes i den rette kontekst i din forretning, kan resourcer og fokusområder optimeres og sikre, at den enkelte kunde håndteres helt korrekt og individuelt.

Kunderejsen, lige fra indledende kontakt, til fast samhandel, består af en masse interaktionspunkter. Hver af disse giver mulighed for indsigt, der åbner mulighed for at understøtte processen med datadrevne beslutninger.

I vores erfaring er det vigtigt, at man som virksomhed gør sig klart, hvor den øgede kunde insigt vil give størst værdi. Under devisen at starter man småt, går det godt.

Derfor har vi opstillet nogle klassiske spørgsmål, som kan hjælpe dig med at bedømme, hvor din Analytics-rejse starter. De opstillede spørgsmål tager udgangspunkt i data, som de fleste virksomheder allerede opsamler, hvilket gør det nemt at komme igang. Senere kan data beriges med flere eksterne og interne datakilder.

At tage springet til at bruge data til proaktiv indsigt kan virke stort, men hvad er risikoen ved ikke at gøre noget?

Løsning: Target Marketing

Effekt: Vælg den rette markedsføring til det rette publikum.

Løsning: Next Best Action

Effekt: Mersalg, krydssalg, opsalg. Via relevante forslag og tilbud.

Løsning: Segmentering

Effekt: Forstå og fortolk kundesegmenter (udfra f.eks. købsadfærd og demografiske variable) og planlæg aktiviteter herudfra.

Løsning: Customer Lifetime Value

Effekt: Tilrettelæg indsatsen ift. de mest værdifulde kunder og skab forudsætningerne for den optimale kunderejse, og forstå mersalgspotentialet for hver enkelt kunde.

Løsning: Social Media Semantics

Effekt: Få et ufiltreret indblik i hvad kunderne siger om din virksomhed og reagér rettidigt.

Løsning: Customer retention.

Effekt: Med detaljeret viden om kunderne kan den rigtige indsats øge andelen af fastholdte kunder.

Løsning: Demand Forecast

Effekt: Korrekte og rettidige leverancer og reduceret working capital, også i forhold til sæsonudsving og andre udefra kommende påvirkninger.

For at et Advanced Analytics projekt skal være en success, er konkrete og brugbare resultater et must. Og det er vigtigt at tænke hele vejen fra dataopsamling, til hvordan brugen af dem skal forankres i virksomhedens hverdag.

Vores erfaring er, at den bedste måde at
arbejde med Advanced Analytics er at bryde processen ned i små dele. Dette sikrer, at vi hele tiden kan validere resultaterne i konteksten af jeres forretning og dermed minimere risikoen. Det er vigtigt, at holde sig for øje, at Analytics er en iterativ proces, hvor resultaterne hele tiden kan optimeres.

Hvordan kommer I igang?

1: Definere et forretnignsspørgsmål
2: Afdække data landskabet
3: Bygge de første modeller
4: Operationalisere resultatet

Vi kan hjælpe jer med alle skridt på rejsen i et POC forløb på 5-20 dage afhængig af behov.

Og når vi kommer til at sætte tingene i produktion, kan vores Buzzard framework hjælpe jer til at få sat strøm under indsigterne, og få resultaterne tilbage i organisationen, der hvor de kan gøre en forskel.

Kapacity Buzzard Framework

Advanced Customer Analytics er nemt med Kapacity Buzzard Framework

Advanced Customer Analytics er et 360 graders overblik over dine kunder. Fra første kontakt, til eftersalg og tilbagevendende forretning.

Med Kapacity Buzzard Framework får du svar på dine customer analytics spørgsmål. Hvilke er dine mest værdifulde kunder? hvilke kunder er du i fare for at miste – og hvordan kan du forhindre det? Og hvordan prioriterer jeg mine resourcer for størst muligt gevinst.

Kapacity Buzzard er vores erfaringer med customer analytics destilleret ind til kernen og udbudt som en abonnements baseret service, så du får mest mulig værdi af din investering, og kan bruge tiden på at styre din forretning.

Vi giver dig indsigten, du sætter den i spil i din forretningspecifikke kontekts.

Mere Business Analytics

Kapacity har kompetencer inden for alle discipliner af Business Analytics, herunder:

Rapportering

Governance

Visualisering

Budgettering og forecasting

Legal konsolidering

IBM Planning Analytics (TM1)

Master Data Management

Fremtidens Data Warehouse

Automatisering (BIML)

Customer Analytics

Kom godt i gang

Kapacity Buzzard Framework